Proč koloběžku

Koloběžka není jen hračka pro děti. Je to dopravní prostředek, sportovní náčiní a také životní styl. Bavte se jízdou na koloběžce, ale pozor: Koloběžka způsobuje závislost

Jízda na koloběžce je zdraví prospěšná, protože zapojujete řadu svalů na celém těle.

KOLOBĚŽKY NEJSOU POUZE ZÁBAVOU


Jízda na koloběžce se v posledních několika letech vrací do obliby a koloběh se opět stává běžnou součástí sportovních aktivit. Většina z nás si však nedokáže představit, kolik svalů se při běžné jízdě na koloběžce zapojuje. Víte také, kolik kalorií spálíte při běžné jízdě do práce, do školy nebo při odpoledním výletu? A víte, že taková pomalá jízda na koloběžce spálí více kalorií než svižná jízda na kole? Koloběh tak není pouze zábavou, jak si mnozí z nás představují. Koloběhem můžeme bojovat proti nadváze, každodennímu stresu, můžeme se prostě hýbat a to bez ohledu na věkovou kategorii.

Uvedená spotřeba kalorií je odpovídající koloběhu osoby v poměrně dobrém fyzickém stavu a s průměrnou kondicí. Je prokázáno, že lidé věnující se koloběhu pálí více kalorií, jak je uvedeno v tabulce výše. Nejvyšší rychlost na koloběžce po rovině, které můžete dosáhnout je okolo 40 km/h u mužů a 30 km/h u žen.

KTERÉ SVALY ZAPOJÍME PŘI JÍZDĚ NA KOLOBĚŽCE?

Použití svalů při běhání

Použití svalů při jízdě na kole

Použití svalů při koloběhu (stojící noha)                             Použití svalů při koloběhu (odrážející noha)